Reserveren

Afhangbord

Een baan reserveren via de KNLTB ClubApp

1.      Je kunt meerdere malen per dag reserveren mits er minimaal 45 minuten tussen de reserveringen zit bij tennis en 60 minuten bij padel.

2.      Wanneer je bent ingelogd in de KNLTB ClubApp zie je onderin beeld een balk. Klik op ‘spelen’  (icoon van de tennisbal).

3.      Klik vervolgens rechtsboven op ‘baan reserveren’.

4.      Vervolgens zie je rechtsboven in beeld een icoon van een kalender. Klik hier op en kies in de kalender de dag waarop je wilt spelen.

5.      Als je een datum hebt gekozen komen de desbetreffende dag en de 6 tennisbanen in beeld. Alle tijdstippen die groen zijn, zijn nog vrij om te reserveren.

6.      Je kunt maximaal 48 uren vooruit een baan reserveren.

7.      Je kunt een reservering maken op het kwartier, het halve of hele uur. Kies je tijdstip door op een vakje met een groen plusje te klikken.

8.      Als je de baan en de tijd hebt gekozen waarop je wilt tennissen moet je aangeven met wie je gaat tennissen. Klik op het ‘+’-teken achter ‘speler invoegen’ en klik de naam van je medespeler aan of zoek deze op.

9.      Wanneer je je medespeler gevonden hebt klik je op de naam van je medespeler. Er verschijnt nu een rood vinkje achter zijn of haar naam. Klik vervolgens op ‘speler toevoegen’.

10.    Wanneer je een dubbelspel gaat spelen voeg je op dezelfde manier nog 2 namen toe.

11.    Heb je 1 of 2 medespelers toegevoegd (enkelspel) dan wordt de baan automatisch voor 45 minuten gereserveerd. Heb je 3 medespelers toegevoegd (dubbelspel) dan wordt de baan voor 60 minuten gereserveerd.

12.  Na de reservering krijgen jij en je medespeler(s) een bevestigingsemail.

13.  Je kunt je reservering uiteraard ook weer annuleren. Doe dit ook als je toch geen gebruik gaat maken van de tennisbaan zodat anderen deze kunnen reserveren.

14.  Ga hiervoor opnieuw naar de KNLTB ClubApp. Op het beginscherm in de app zie je een overzicht van je reservering(en). Klik op de reservering die je wilt annuleren.

15.  Onderin je beeldscherm verschijnt nu de optie ‘reservering annuleren’. Klik hier op en bevestig de annulering.

16.  Ook nu krijgen jij en je medespelers een bevestigingsmail dat de baan geannuleerd is. Mocht het niet lukken aan de hand van deze uitleg een baanreservering te maken schroom dan niet om één van je medespelers of andere leden om hulp te vragen of contact op te nemen met Frans Gubbels ([email protected] of 0654650081).

17. Wanneer je een baan gereserveerd hebt en deze is na jouw reservering niet opnieuw gereserveerd mag je uiteraard vrij doorspelen.

Je kunt ook een baan reserveren via onze website www.tennisclubmaasniel.nl