Roken

Vanaf 31 januari 2023 zijn wij een geheel rookvrij tennispark. Iedereen is en blijft welkom op onze vereniging, ook rokers! We vragen rokers, ook van e-sigaretten, om nergens op het park te roken. Vanaf de eerste kleine poort zijn alle plekken binnen ons tennispark rookvrij.

Met een rookvrij sportterrein dragen we bij aan het realiseren van een Rookvrije Generatie. Een generatie kinderen die zélf kan en zal kiezen voor een gezonde, rookvrije toekomst.  Hiermee beschermen we de jeugd tegen de verleiding om te gaan roken en het schadelijke meeroken. Zo biedt Tennisclub Maasniel iedereen een gezonde en veilige sportomgeving.

Als kinderen anderen zien roken, lijkt dat normaal en misschien zelfs aantrekkelijk. Zeker als zij mensen zien roken naar wie zij opkijken, zoals andere sporters, trainers en ouders. Zien roken, doet roken. Sporten is gezond, terwijl (mee)roken schadelijk is voor de gezondheid. Roken en sport passen niet bij elkaar.